Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    V aktuálním čísle All for Power dominuje výstavba K7 teplárny Alpiq v Kladně a problematika Waste to Energy

V aktuálním čísle All for Power dominuje výstavba K7 teplárny Alpiq v Kladně a problematika Waste to Energy

Publikováno: 5.6.2014
Rubrika: Aktuality

Obsah časopisu je zde. Obsah přílohy o K7 v Kladně je zde. Předplatné je možné zde. Časopis je ke stažení v elektronické verzi zde.

Temelín nedostavěn. Nevadí, jaderné reaktory dáme do elektromobilů

Vážené čtenářky a čtenáři,

pokračuji druhým dílem o svých zážitcích ze zimních cest elektromobilem Peugeot iOn po Moravě, který naší redakci zapůjčila společnost ČEZ. Na vše jsem si zvyknul. Třeba na to, že když jsem vyrážel na služební cestu delší než 130 km, dobíjení jsem si vždy musel pečlivě naplánovat. Nikdy jsem nezůstal v poli. Zatím omezená síť dobíjecích stanic nebyla problémem. Dalo si na to zvyknout a díky tomu, že nejsem kovářem nebo tesařem, ale živím se zatím pouze ťukáním do klávesnice PC a připojení k internetu je již téměř všude, vždy jsem využil čekací doby na dobití nějakou prací. Kdekoliv mě přijali, umožnili dobít (třeba po dobu schůzky se čtenářem našeho časopisu nebo inzerentem). Horší to pak třeba ale bylo s placením. Drtivá většina samozřejmě nic nechtěla, ale je až zarážející, kolik lidí neví, kolik vlastně stojí kilowatthodina.

Nač jsem si ale za ty tři měsíce jízd v zimních měsících nezvykl, bylo nedostatečné vytápění vozidla. Pominu, že po zapnutí topení se mi okamžitě snížil dojezd o cca 15 %, ale i tak… Teplo je takové, no, nemastné neslané… Chtělo by to něco jiného. Plynový hořák uvnitř auta, kterým si pomáhají někteří elektromobilisté, jsem z bezpečnostních důvodů zavrhl hned ze začátku. Záložní dieselgenerátor s výfukem mi nepřipadá v elektromobilu moc ekologicky košer. Člověk se může na chvíli nahřát, třeba díky setkání se sympatickou tenistkou Petrou Kvitovou, se kterou jsem se náhodou sešel při dobíjení v Hotelu Tennis Club Prostějově (viz obrázek). Šli jsme v diskuzích dále do extrémů. Napadl mě třeba fén na vlasy. Kdybych je připojil na UPS záložní systém a uchytil na držadlo třeba od navigace? Specializovaná firma mi vypočítala, že fén o příkonu řekněme 1 000 W by mi topil cca 2 hodiny s tím, že záložní systém by musel být pospojován do komplexu o hmotnosti 80 kilogramů. Tak těžkého souseda ale přece nebudu s sebou vozit, ne?! S jedním z učitelů na Gymnáziu v Třinci, kde jsem taktéž s vozidlem přijel před studenty, jsme se bavili o další variantě - malý jaderný reaktor do každého vozidla. To je nápad. Neomezené jízdy a neomezené topení, v noci se zapojím do systému a budu prodávat elektřinu do sítě. Ideální řešení. Proč dostavovat Temelín a Dukovany a přenášet obrovské výkony do zásuvky do vaší garáže, kde si budete nabíjet elektromobil? Dáme tento čistý zdroj prostě do kufru. Nemusíme si dělat těžkou hlavu ze zrušení tendru na Temelín, desítky tisíc malých „temelínků“ nám budou jezdit po silnicích.

Ale nyní vážně. I o názorech opravdových odborníků na situaci kolem jaderné energetiky nebo i o záložních zdrojích a akumulaci elektrické energie se dočtete v tomto čísle All for Power. Dále zde najdete několik tematických bloků. Jedním z nich je popis výstavby nového bloku K7 v elektrárně Alpiq Kladno, další se pak věnuje problematice Waste to Energy, výstupu a zajímavostech z Dnů teplárenství a energetiky 2014, věřím, že zajímavé je i část časopisu o rozvoji elektrizační soustavy nebo o významu nedestruktivního testování v energetice a průmyslu. Přeji příjemné čtení.

Stanislav Cieslar, šéfredaktor časopisu All for Power

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor

Související články


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (39x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu ALL FOR POWER, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze naše...
Vyšlo nové číslo All for Power č. 5/2017 (39x)
Obsahem časopisu All for Power 5/2017 jsou rubriky: Jaderná energetika, Exportní příležitosti, Uhelné elektrárny, Techno...
V Třineckých železárnách vyvinuli těžký beton z vedlejších produktů hutní výrobyV Třineckých železárnách vyvinuli těžký beton z vedlejších produktů hutní výroby (37x)
Unikátní složení takzvaného těžkého betonu na bázi vedlejších produktů z hutního podniku vyvinuli v rámci aplikovaného v...