Nacházíte se:  Úvod    Technologie, materiály    Třinecké železárny plánují modernizaci kontidrátové tratě za 800 milionů korun

Třinecké železárny plánují modernizaci kontidrátové tratě za 800 milionů korun

Publikováno: 21.2.2013, Aktualizováno: 16.5.2013 13:11
Rubrika: Technologie, materiály, Tiskové zprávy

Společnost Třinecké železárny připravuje investici do modernizace jednoho ze svých stěžejních výrobních provozů, kontidrátové tratě. Od investice si firma slibuje zvýšení kvality vyráběného drátu, vyšší přesnost výroby, rozšíření portfolia nabízených produktů i zvýšení rychlosti tratě. Celkové finanční náklady na modernizaci kontidrátové tratě včetně doprovodných akcí dosáhnou částky kolem 800 milionů korun.

Klíčová slova: kontidrátové tratě, Třinecké železárny

„Dnes sice již patříme mezi nejkvalitnější výrobce drátu, ale modernizací kontidrátové tratě předběhneme celou evropskou špičku a dostaneme se do kategorie světových výrobců, kteří jsou naším vzorem, tedy firem jako japonský Nippon Steel či Daido Steel,“ říká generální ředitel Třineckých železáren Ing. Jan Czudek s tím, že modernější linka bude mít přínos pro celou skupinu Třinecké železárny – Moravia Steel. „Očekáváme, že modernizace kontidrátové tratě přinese efekt také ve spojitosti s naší dceřinou společností ŽDB Drátovna v Bohumíně, která tak bude mít nově k dispozici vstupní materiál nejvyšší kvality,“ dodal Czudek.
Hlavním prvkem modernizace tratě bude instalace nových čtyřstolicových bloků RSM (Reducing Sizing Mill). Ty umožní dokonalejší válcování, produkci drátu vyšší kvality i rozšíření portfolia nabízeného sortimentu o drát průměru 5 milimetrů. Díky zavedení modernějších technologií chlazení dojde pak i ke zvýšení intenzity a rovnoměrnosti vodního a vzduchového chlazení provalku.
Dodavatelem nosných technologií pro modernizaci tratě bude konsorcium firem Siemens z USA, Německa a České republiky, se kterými v těchto dnech Třinecké železárny již podepsaly kontrakt. V letošním roce proběhnou v rámci investice především projekční a inženýrské práce, vlastní zahájení stavebních prací je pak naplánováno na březen 2014. Finalizována bude celá akce v měsíční odstávce tratě během srpna 2014.
 

Partneři rubriky Technologie, materiály:

   

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor

Související články


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

O vadách ocelí pro energetiku se jednalo na PromattenuO vadách ocelí pro energetiku se jednalo na Promattenu (109x)
Téměř 50 materiálových specialistů se sešlo 8. a 9. listopadu 2012 ve stylovém horském hotelu Vidly v Jeseníku na konfer...
Vyjádření k předběžnému hodnocení nabídky Konsorcia MIR.1200 investorem (100x)
Hodnocení naší nabídky na dostavbu JE Temelín, které jsme dnes obdrželi od společnosti ČEZ, vnímáme jako předběžné. Nyní...
Důlní výztuže z ArcelorMittal Ostrava se nově uplatňují v Jižní Americe a jižní Africe při výstavbě tunelů nebo těžbě zlata a diamantů Důlní výztuže z ArcelorMittal Ostrava se nově uplatňují v Jižní Americe a jižní Africe při výstavbě tunelů nebo těžbě zlata a diamantů (82x)
Vzhledem ke složité situaci v důlním průmyslu, kdy nízká cena uhlí způsobuje celosvětové snižování těžby, hledá ArcelorM...