„Řešení širokého výkonového rozsahu technologie, možnost startů ze studeného i teplého stavu s možností použití dusíkové konzervace je specifické,“...
... uvedl v rozhovoru pro All for Power Ing. Martin Hora, který v rámci výstavby záložní kotelny v Elektrárně Ledvice plnil funkci projektového manažera za generálního dodavatele ŠKODA PRAHA Invest s.r.o.
Klíčová slova: Ledvice, Škoda, kotelna
Celý článek je ke stažení v náhledovém formátu zde. Předplatné časopisu All for Power je možné zde. V elektronické podobě je možné si časopis prohlédnout zde.
Jaké byly okolnosti začátku projektu?
Vstoupil jsem do projektu v pozici projektového manažera v okamžiku uzavření smlouvy na výstavbu a uvedení do provozu. Tedy poté, co ŠKODA PRAHA Invest s.r.o. uspěla ve veřejné soutěži. Hned v úvodu jsme identifikovali rizika projektu, která jako obvykle spočívala zejména v harmonogramu. Bylo nutné okamžitě zahájit jednání o nabídkách subdodavatelů a „zhmotnit“ je do smluvních dokumentů. Zafixovat dodací termíny a zejména v případě dodavatele kotlů bylo nutné zajistit výrobní kapacitu továrny v Německu. Abychom omezili rizika spojená s výrobou kotlů, tedy zajistili klíčové dodávky technologie, proběhla u výrobce BOSCH v závodě v Gunzenhausenu opakovaně pracovní jednání. Současně bylo nutné ihned po podpisu smlouvy zahájit práce na projektové dokumentaci, v první fázi zejména na stavební části.
Autor
Související články
- „Požární větrání pod taktovkou požárních turbín,“ ... (8.3.2016)
- Allegro – projekt výstavby demonštrátora a spoľahlivé výskúšanie technológie inovatívneho, plynom chladeného, rýchleho reaktora (2.3.2016)
- „Česko má úspory energií naplánováno 80 miliard,“... (17.2.2016)
- Stavební část plynové kotelny v elektrárně Ledvice (3.2.2016)
- Výstavba komína pro náhradní kotelnu v Ledvicích (18.1.2016)
- Vyšlo poslední číslo All for Power v letošním roce (8.12.2015)
- „Novou zapouzdřenou rozvodnu 420 kV pro Ledvice a dvojité vedení 400 kV Chotějovice – Výškov (V480) dokončíme již letos,“ (7.8.2011)