Nacházíte se:  Úvod    Technologie, materiály    Vysokoteplotní koroze vybraných žárově stříkaných povlaků vytvořených technologií HVOF - High Velocity Oxygen Fuel

Vysokoteplotní koroze vybraných žárově stříkaných povlaků vytvořených technologií HVOF - High Velocity Oxygen Fuel

Publikováno: 15.6.2015
Rubrika: Technologie, materiály

Povlaky Cr3C2-NiCr, Cr3C2-CoNiCrAlY, TiMoCN-Ni (experimentální povlak), Stellite 6, NiCrBSi a Hastelloy C-276 byly aplikovány na podkladový materiál Wr.Nr. 1.4923, který je využíván v nitridovaném stavu jako účinný konstrukční materiál pro součásti energetických zařízení. Všechny zde hodnocené povlaky byly připraveny pomocí technologie žárového nástřiku HVOF (High Velocity Oxygen Fuel). Článek pojednává o výsledcích testů.

Klíčová slova: vysokoteplotní koroze, HVOF, povlaky, žárové nástřiky

Celý článek (autoři: Zdeněk Česanek, Jan Schubert, Šarka Houdkova, Michaela Prantnerova, VZU Plzeň s.r.o.) je ke stažení v náhledovém formátu zde. Předplatné časopisu All for Power je možné zde. V elektronické podobě je možné si časopis prohlédnout zde.

High-temperature corrosion of selected thermally sprayed coatings produced by HVOF - High Velocity Oxygen Fuel technology

Cr3C2-NiCr, Cr3C2-CoNiCrAlY, TiMoCN-Ni (experimental coating), Stellite 6, NiCrBSi and Hastelloy C-276 coatings were applied to Wr.Nr. 1.4923 primer, used in its nitride state as an effective construction material for parts of energy equipment. All the coatings tested here were prepared with the aid of HVOF (High Velocity Oxygen Fuel) thermal spray technology. The article deals with the test results.

Высокотемпературные коррозии отдельных жаровых напылений, созданных технологией HVOF - High Velocity Oxygen Fuel

Покрытия Cr3C2-NiCr, Cr3C2-CoNiCrAlY, TiMoCN-Ni (экспериментальное покрытие), Stellite 6, NiCrBSi и Hastelloy C-276 были нанесены на подкладочный материал Wr.Nr. 1.4923, котрый используется в нитридном состоянии в качестве эффективного конструкционного материала для составных частей энергетического оборудования. Все оцениваемые здесь плёнки и покрытия были изготовлены при помощи технологии жарового напыления HVOF (High Velocity Oxygen Fuel). Статья рассказывает о результатах тестов.

Partneři rubriky Technologie, materiály:

   

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor

Související články


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

O vadách ocelí pro energetiku se jednalo na PromattenuO vadách ocelí pro energetiku se jednalo na Promattenu (109x)
Téměř 50 materiálových specialistů se sešlo 8. a 9. listopadu 2012 ve stylovém horském hotelu Vidly v Jeseníku na konfer...
Doosan Škoda Power dodá svoji nejvýkonější parní turbínu pro Latinskou Ameriku, do vysoce seismické oblastiDoosan Škoda Power dodá svoji nejvýkonější parní turbínu pro Latinskou Ameriku, do vysoce seismické oblasti (81x)
Svoji dosud výkonově největší parní turbínu v Latinské Americe dodá Doosan Škoda Power pro projekt uhelné elektrárny IEM...
„Nároky na jadernou energetiku jsou extrémní. Mnohdy ani jedna velká bedna dokumentace nestačí,“„Nároky na jadernou energetiku jsou extrémní. Mnohdy ani jedna velká bedna dokumentace nestačí,“ (59x)
uvedl v rozhovoru pro časopis All for Power Roman Baláž, obchodní ředitel MSA, a.s. Dolní Benešov. Pane řediteli, co do...