Nacházíte se:  Úvod    Technologie, materiály    Vysokoteplotní koroze vybraných žárově stříkaných povlaků vytvořených technologií HVOF - High Velocity Oxygen Fuel

Vysokoteplotní koroze vybraných žárově stříkaných povlaků vytvořených technologií HVOF - High Velocity Oxygen Fuel

Publikováno: 15.6.2015
Rubrika: Technologie, materiály

Povlaky Cr3C2-NiCr, Cr3C2-CoNiCrAlY, TiMoCN-Ni (experimentální povlak), Stellite 6, NiCrBSi a Hastelloy C-276 byly aplikovány na podkladový materiál Wr.Nr. 1.4923, který je využíván v nitridovaném stavu jako účinný konstrukční materiál pro součásti energetických zařízení. Všechny zde hodnocené povlaky byly připraveny pomocí technologie žárového nástřiku HVOF (High Velocity Oxygen Fuel). Článek pojednává o výsledcích testů.

Klíčová slova: vysokoteplotní koroze, HVOF, povlaky, žárové nástřiky

Celý článek (autoři: Zdeněk Česanek, Jan Schubert, Šarka Houdkova, Michaela Prantnerova, VZU Plzeň s.r.o.) je ke stažení v náhledovém formátu zde. Předplatné časopisu All for Power je možné zde. V elektronické podobě je možné si časopis prohlédnout zde.

High-temperature corrosion of selected thermally sprayed coatings produced by HVOF - High Velocity Oxygen Fuel technology

Cr3C2-NiCr, Cr3C2-CoNiCrAlY, TiMoCN-Ni (experimental coating), Stellite 6, NiCrBSi and Hastelloy C-276 coatings were applied to Wr.Nr. 1.4923 primer, used in its nitride state as an effective construction material for parts of energy equipment. All the coatings tested here were prepared with the aid of HVOF (High Velocity Oxygen Fuel) thermal spray technology. The article deals with the test results.

Высокотемпературные коррозии отдельных жаровых напылений, созданных технологией HVOF - High Velocity Oxygen Fuel

Покрытия Cr3C2-NiCr, Cr3C2-CoNiCrAlY, TiMoCN-Ni (экспериментальное покрытие), Stellite 6, NiCrBSi и Hastelloy C-276 были нанесены на подкладочный материал Wr.Nr. 1.4923, котрый используется в нитридном состоянии в качестве эффективного конструкционного материала для составных частей энергетического оборудования. Все оцениваемые здесь плёнки и покрытия были изготовлены при помощи технологии жарового напыления HVOF (High Velocity Oxygen Fuel). Статья рассказывает о результатах тестов.

Partneři rubriky Technologie, materiály:

   

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor

Související články


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Chladicí věž s přirozeným tahem pro nový paroplynový zdroj 840 MWe v Elektrárně Počerady (55x)
Na jaře letošního roku začala v Elektrárně Počerady výstavba nové chladicí věže s přirozeným tahem, výšky 128,32 m. Tato...
Dodávka turbinového ostrova s parní turbinou ŠKODA pro paroplynový zdroj v Počeradech (46x)
ŠKODA POWER, a Doosan company získala v polovině roku 2009 kontrakt od společnosti ŠKODA PRAHA Invest na dodávku turbino...
Súčasné i nové prístupy k výstavbe a obnove energetických prenosových ciest (43x)
Autor (Ing. Marian Bartoš, IWE, špecialista DEV, SAG Elektrovod, a.s.) v článku popisuje dva z nových spôsobov výst...