Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Tiskové zprávy    Nápravy pro tramvaje značky Škoda vyrobí ostravský ArcelorMittal

Nápravy pro tramvaje značky Škoda vyrobí ostravský ArcelorMittal

Publikováno: 25.10.2013
Rubrika: Tiskové zprávy

Společnosti ArcelorMittal Engineering Products Ostrava (AMEPO), dceřiná společnost huti ArcelorMittal Ostrava, a Škoda Transportation (ŠT) uzavřely tříletý kontrakt na dodávku náprav do tramvají Škoda 26T a 28T určených pro zahraniční trhy. V současné chvíli je kontrakt uzavřen na bezmála 100 kusů náprav do tramvají určených pro maďarské město Miskolc a turecké město Konya. Hodnotu kontraktu si společnosti nepřály zveřejnit.

Klíčová slova: ArcelorMittal, nápravy do tramvají

„Naši technici z provozu výroby dvojkolí společně s odborníky ze společnosti Škoda Transportation více než půl roku vyvíjeli novou nápravu a praktickými radami pomáhali k vytvoření finální verze. Jsme přesvědčeni, že dodávky náprav úspěšně splníme jak po kvalitativní stránce, tak v dohodnutém termínu,“ říká Zdeněk Fluxa, ředitel závodu AMEPO.

V loňském roce proběhla již první dodávka prototypových náprav, v současné chvíli probíhá zkušební provoz první tramvaje. Dodávané nápravy nesoucí tramvajová kola budou instalovány do tramvají 26T určených pro maďarské město Miskolc a nově i pro projekt tramvají 28T pro města Konya v Turecku. Tramvaj 28T vychází z modelu 26T a je zatím nejnovější vyráběnou tramvají v plzeňské Škodovce. Oba typy tramvají navazují na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující rovněž v italském Cagliari, americkém Portlandu či polské Wroclawi.

Škoda Transportation je v posledních měsících velmi úspěšná v získávání zakázek na zahraničních trzích. Jen od začátku roku uzavřela exportní zakázky za více než 19 miliard korun. „Chceme, aby se české ekonomice dařilo, a proto se také snažíme, abychom měli co možná nejvyšší podíl domácích dodavatelů. Ze studie Deloitte vyplynulo, že každá utracená miliarda v kolejové výrobě produkuje díky multiplikačním efektům přes 235 milionů korun do státního rozpočtu a vede k vytvoření téměř tisíce pracovních míst. Zadávání zakázek domácím výrobcům tak pomáhá ozdravování českého hospodářství,“ říká ke spolupráci s AMEPO generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard. 

ArcelorMittal Ostrava a.s. je největší hutní komplex v České republice a patří do největší světové ocelářské a těžařské skupiny ArcelorMittal. Roční kapacita výroby společnosti je 3 miliony tun oceli, zhruba 50 % produkce se exportuje do více než 40 zemí světa. ArcelorMittal Ostrava a její dceřiné společnosti mají přes 7500 zaměstnanců. Průměrná mzda zaměstnanců v roce 2012 činila 34 213 korun. ArcelorMittal Ostrava vyrábí železo a ocel v souladu s veškerou ekologickou legislativou. Již dnes splňuje limity EU, které určuje nejlepší dostupná technika (BAT) a které vstoupí v platnost až od roku 2016. Jediným akcionářem je ArcelorMittal Holdings A. G.

ArcelorMittal Engineering Products Ostrava, s.r.o. je dceřinou společností ArcelorMittal Ostrava a výrobně-opravárenským závodem. Závod sdružuje strojírenskou a slévárenskou výrobu. Základní sortiment strojírenských výrobků tvoří výroba strojních dílů a zařízení, ocelových konstrukcí a výroba železničního dvojkolí. V oblasti slévárenství je závod zaměřen na výrobu odlitků z oceli a litiny. Dalšími významnými činnostmi závodu jsou opravy elektrických strojů, projektování, dodávky, montáž a údržba elektrických zařízení, opravy mechanizačních prostředků, provádění, rekonstrukce a údržba staveb, provádění a údržba žáruvzdorných vyzdívek hutních, koksárenských a energetických zařízení.

Škoda Transportation, a.s. je jednou z předních evropských firem v oboru dopravního strojírenství. Mezi její výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Tržby skupiny se každoročně pohybují okolo 15 miliard korun a stabilně už několik let zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí. Škoda Transportation má několik dceřiných společností nebo společných podniků nejen v České republice, ale i v Číně, Polsku nebo Maďarsku. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více na: www.skoda.cz 

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor

Související články


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Vyjádření k předběžnému hodnocení nabídky Konsorcia MIR.1200 investorem (100x)
Hodnocení naší nabídky na dostavbu JE Temelín, které jsme dnes obdrželi od společnosti ČEZ, vnímáme jako předběžné. Nyní...
Důlní výztuže z ArcelorMittal Ostrava se nově uplatňují v Jižní Americe a jižní Africe při výstavbě tunelů nebo těžbě zlata a diamantů Důlní výztuže z ArcelorMittal Ostrava se nově uplatňují v Jižní Americe a jižní Africe při výstavbě tunelů nebo těžbě zlata a diamantů (82x)
Vzhledem ke složité situaci v důlním průmyslu, kdy nízká cena uhlí způsobuje celosvětové snižování těžby, hledá ArcelorM...
SES Tlmače dodajú dva kotly do Veľkej Británie (54x)
SLOVENSKÉ ENERGETICKÉ STROJÁRNE, a.s. so sídlom v Tlmačoch (SES Tlmače) uzavreli kontrakt s francúzskou spoločnosťou VIN...