Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Lidé-Věci-Události    Třetí číslo All for Power v roce 2014 vyšlo počátkem prázdnin

Třetí číslo All for Power v roce 2014 vyšlo počátkem prázdnin

Publikováno: 10.7.2014
Rubrika: Lidé-Věci-Události

Počátkem prázdnin vyšlo třetí letošní číslo odborného časopisu All for Power. Uvnitř vydání naleznete rozsáhlý materiál o rozvoji české a slovenské přenosové soustavy, množství informací o plánovaných investicích do elektrizační sítě, dále pak rozsáhlou přílohu o svařování v energetice, množství rozhovorů se zajímavými lidmi z branže - například se slovenským ministrem hospodářství Tomášem Malatinským. Obsah časopisu je ke stažení zde, obsah přílohy o svařování zde. Časopis je možné si přečíst v elektronické podobě zde nebo si jej předplatit prostřednictvím on-line objednávkového formuláře zde

 

 

 

All for Power 3/2014 - Editorial šéfredaktora

Žijeme vůbec ve stejné Evropské unii? Jako Maďaři a Britové?

České politiky již snad opravdu nikdo nemůže brát vážně. Energetická koncepce státu údajně odkládá další možnou výstavbu jaderných bloků až na léta 2033 až 2037. To je zpoždění o dalších dvanáct let oproti době, o níž se hovořilo po ukončení zmíněného tendru na dostavbu Temelína. Celkem tedy dvacet let... Na druhou stranu však stát počítá s tím, že tři nové jaderné bloky budou zjevně potřeba. V roce 2040 mají totiž polovinu české produkce elektřiny zajišťovat právě jaderné elektrárny. Jestli se budou skutečně stavět, ať už v Temelíně, či Dukovanech, mají ministerstva průmyslu a financí rozhodnout dokonce tohoto roku. Dvacet let... To je ale pět volebních období. Když si uvědomíme, že někteří členové současné vládní koalice již stihli za půl roku několikrát změnit stanovisko, je to skutečně úsměvné. Budou ještě vůbec za dvacet let v Česku k dispozici odborníci minimálně pro výrobu zařízení a výstavbu a spouštění jaderných elektráren? Můžeme se tak ocitnout ve stejné situaci jako je dnes Polsko, které výstavbu jaderných elektráren neustále odkládá i proto, že nemá dostatek odborníků. Nyní si je teprve připravuje na vysokých školách. O důvodech, proč nedostavět Temelín již bylo napsáno mnoho. Zajímal by mě ale způsob myšlení Maďarů a Britů. Jak je možné, že třeba maďarský parlament schvaluje ruský úvěr na nové bloky v Pakši navzdory plánům „zelených" úředníků z Bruselu, kteří jádro v Evropě nechtějí? Jak je vůbec v protijaderné Unii možné to, že společnosti Toshiba Corporation a GDF SUEZ uzavřely dohodu, která výrazně posouvá přípravu nového jaderného projektu v Moorside v britské Západní Cumbrii – stavbu největší samostatné jaderné elektrárny v Evropě? Žijeme vůbec ve stejné Evropské unii jako oni? 

A co si můžete v čase prázdnin, snad v době mírného zklidnění zběsilého tempa, přečíst v aktuálním čísle časopisu All for Power? Mnoho informací o rozvoji elektrizační soustavy, mnoho zajímavých rozhovorů (například se slovenským ministrem hospodářství) a rozsáhlou přílohu o svařování v energetice. 

Mimochodem, i v tomto editorialu neopomenu zajímavé setkání v rámci jízdy elektromobilem Peugeot iOn. V Humpolci jsem si dobíjel nejen automobil, ale i duši, u pohodových motorkářů v místě nazvaném Motorkářský doupě (http://motorkarskydoupe.cz/). Berte to třeba jako zajímavý tip na prázdninový výlet. Stojí to za to.

Stanislav Cieslar

 

 

 

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor

Související články


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Unikátní kontejnerizovatelná vrtná věžUnikátní kontejnerizovatelná vrtná věž (62x)
Sviadnovská společnost Huisman Konstrukce vyrobila další unikátní kontejnerizovatelnou vrtnou věž LOC 400 o výšce 38 met...
AMPER 2015 = rozhovory „naživo“ se zajímavými lidmi o novinkách (61x)
V rámci veletrhu Amper 2015 v Brně byl časopis All for Power opět součástí unikátního projektu Amper Forum, společného p...
Firma UnionOcel slavila 15 let na českém trhuFirma UnionOcel slavila 15 let na českém trhu (59x)
Patnáct let na českém trhu oslavila společnost UnionOcel s.r.o. ve velkém stylu. Do areálu servisního a skladovacího cen...