Reportáž ze 142. kontrolního dne: Úspěch tkví v intenzivní komunikaci všech zúčastněných
V areálu ledvické elektrárny jsme s kolegou Lukášem Malínským strávili prakticky celý den. Když už jsme zde, na „drsném severu“, po čase opět by-li, chtěli jsme toho využít, a proto jsme si naplánovali maximum schůzek. Třeba hned z rána jsme chtěli být účastni jednoho z pravidelných kontrolních dnů. Ty probíhají jednou za dva týdny a, jak uvedl Zbyněk Mrázek, budeme absolvovat v pořadí již 142. kontrolní den, který začal přesně v 9 hodin. Energetici jsou známí svou precizností a pečlivostí… Přítomní zástupci týmu ŠKODA PRAHA Invest, projektového týmu ČEZ i vedení Elektrárny Ledvice během necelé hodiny probrali a vyřešili mnoho bodů. Schůzka měla spád, každý byl totiž připraven. Veškeré materiály se promítaly na plátno, což opět přispělo k urychlení jednání a efektivitě komunikace.
Bezpečnost a kvalita jsou na prvním místě vždy a všude, i proto jako jeden z prvních hovořil na téma jakost a kontroly jakosti Ondřej Němec, zástupce investora, společnosti ČEZ. Je pro nás neuvěřitelné, že od minulé porady bylo uskutečněno na 134 kontrol jakosti provedení díla. V místnosti vládne pohodová pracovní atmosféra. V rámci informace o harmonogramu se přítomní dozvídají informace o dodržování termínů jednotlivých etap.
O tom, jak precizně se hlídá rozpočet stavby, jsme se přesvědčili hned vzápětí, kdy se narazilo na zjevnou maličkost, nutnost demolice tzv. anglických dvorků v blízkosti staré administrativní budovy. Přítomný zástupce investora chtěl vědět, zda je to opravdu nutné a kolik to bude stát.
Poradu vedl Zbyněk Mrázek (druhý zprava), ředitel výstavby ŠPI
Účastníci naslouchají informaci o jakosti, kterou přednesl Ondřej Němec, zástupce investora Skupiny ČEZ (první zleva)
Přítomný ředitel Elektrárny Ledvice František Strach vznesl připomínku k systému společného zauhlování stávajících bloků a bloku nového. Na vše hned specialisté ŠKODA PRAHA Invest (ŠPI) reagují, hledá se řešení, případně se stanovují úkoly na další období. Kontrolní den skončil po necelé hodině. Na něj hned navázala jednání s dodavateli, za přítomnosti zástupců z ŠPI a ČEZ. Další porada je v plánu opět za dva týdny.O tom, že bezpečnost práce je opravdu na jednom z prvních míst, jsme se přesvědčili hned následně. Vydáváme se na krátkou prohlídku staveniště v doprovodu Martina Šáry ze ŠKODA PRAHA Invest, který je za generálního dodavatele zodpovědný za dodržování zásad bezpečnosti a ochrany zdraví.
Ještě před rozhovorem s ředitelem Elektrárny Ledvice, který přinášíme na jiném místě časopisu, jsme zašli na kus řeči k Josefu Zahradníkovi, který vede projektový tým 14 pracovníků společnosti ČEZ. Na starosti má kontrolu realizace projektu z hlediska kvality, technického řešení i ekonomiky. „Vyjadřujeme se k projektové dokumentaci (o čemž svědčí stohy dokumentů, přes které jsme se museli k Josefu Zahradníkovi doslova prodrat do kanceláře, pozn. autora). Kontrola průběhu realizace a dodržování všech schválených zásad je na denním pořádku. Naši lidé jsou nejen na kontrolních dnech, ale i u všech rozhodujících jednání ŠPI s dodavateli,“ říká. „Myslím si, že spolu se ŠPI tvoříme dobrou partu a vzájemně se doplňujeme.“
Josef Zahradník má na starosti kontrolu investic a financování za společnost ČEZ
Výměna informací probíhá s týmem, který pracuje v Tušimicích. „Je dobré si říkat a vyměňovat zkušenosti, třeba i ty negativní,“ uvádí. Jak dále poznamenává, je dobré, že se zde zaučují mladí specialisté firmy ČEZ. Pod dohledem zkušenějších kolegů řeší konkrétní úkoly, zaučují se naostro na konkrétním projektu a to je nejlepší. Ptám se jej na dosavadní hodnocení realizace projektu. „Nemáme skluz v harmonogramu, a to je rozhodující. Když k tomu přidám i fakt, že vše jde podle plánu, i co se týče financí, nemůžu být nespokojen. Oceňuji přístup týmu ŠPI, který se k problémům staví čelem a řeší je hned. K to-mu je potřeba mít lidi s vysokým technickým povědomím, a ty ŠPI má,“ dodává J. Zahradník.