Válcovna trub TŽ modernizovala
V roce 2008 dokončila společnost Válcovna trub TŽ, a.s. (VTTŽ) nejrozsáhlejší investici v historii rourovny a uvedla tak do provozu modernizovanou válcovací trať „Velký Mannesmann“. Celá rekonstrukce a modernizace přišla zhruba na 700 mil. Kč.
Hlavním přínosem, kromě navýšení celkové kapacity, je zlepšení povrchové kvality a přesnosti trubek, rozšíření sortimentu jakostí oceli a délek trubek, snížení měrné spotřeby vsázkového materiálu, snížení nákladů na tepelné zpracování a na dodatečné opravy trubek a v neposlední řadě i rozšíření možností a objemu nedestruktivní defektoskopie, značení a svazkování trubek. V současnosti běží ve VTTŽ projekt „Výzkum, vývoj a ověření nových technologií výroby 9 Cr ocelových trubek pro energetiku“. Je řešen v rámci programu průmyslového výzkumu a vývoje „Impuls“. Časový rozsah a harmonogram celého projektu je rozdělen do let 2008 až 2010. Cílem projektu je optimalizace technologie výroby bezešvých trubek z legovaných 9 Cr ocelí pro energetiku na poutní stolici ve VTTŽ, včetně zpracování technologických postupů.
Výrobek by měl být v provozních podmínkách VTTŽ plně reprodukovatelný se zvýšenou výrobní jistotou a vysokou přidanou hodnotou a konkurenceschopný s ekvivalentními zahraničními výrobky. Společnost VTTŽ, která zaměstnává 730 lidí, se stala součástí skupiny Třinecké železárny – Moravia Steel na podzim roku 2005. Trubky z produkce válcovny tvoří například součástí zařízení tuzemských jaderných elektráren v Temelíně a Dukovanech, centrálního tankoviště ropy v Kralupech či projektů nadnárodních naftařských a plynárenských společností, jako například Texaco nebo Esso.