Nacházíte se:  Úvod    Elektrárny    Uhelné    O doplňující informace jsme požádali Petra Valacha, jednatele společnosti INNOFREIGHT CZECH

O doplňující informace jsme požádali Petra Valacha, jednatele společnosti INNOFREIGHT CZECH

Publikováno: 17.10.2017
Rubrika: Uhelné

Rozhovor s Petrem Valachem, Innofreight Czech.

22. 12. 2016 založila rakouská firma INNOFREIGHT Speditions dceřinou společnost Innofreight Czech s. r. o., přesněji řečeno dosud již dlouhodobě fungující zastoupení v ČR změnilo status na tuto formu. Co k tomu bylo impulsem, resp. proč se tak stalo právě nyní?
Jedná se o přirozený vývoj, kdy počet a velikost realizovaných projektů již dosáhl takových rozměrů, že přechod na holdingovou strukturu byl logickým vyústěním dané situace. Vzhledem k dynamickému nárůstu přeprav v technologii Innofreight v rámci Evropy tak vedle Innofreight Czech vznikly i další dceřiné společnosti v Německu a Skandinávii. Snažíme se být zákazníkům na blízku a reagovat na vzrůstající zájem o naše produkty a služby.

Vagony jsou určeny i k vykládce jiných materiálů než je uhlí, jakých například? Pro vykládku jakých materiálů se naopak nehodí?
Díky snadné vyměnitelnosti nástaveb lze s těmito vozy odvézt praktický jakékoliv zboží. InnoWaggony 80 ft se hodí zejména pro těžké a středně těžké zboží. Pro lehké materiály se pak využívá 60ft kontejnerových vozů např. Sgns, které umožní naložit větší objem.

Kolik přepravních prostředků technologie Innofreight je dnes u českých zákazníků nasazováno?
V již tradičních přepravách dřevní štěpky a biomasy máme v nasazení přibližně 500 kusů WoodTainerů XXL. Na export koksu se využívá téměř 500 ks AgroTainerů Open Top. Nesmíme opomenout ani paletové systémy, využívané pro přepravy kulatiny, trubek a kontislitků - počet tohoto druhu nástaveb brzy dosáhne hodnoty 1 000 kusů. V ČR letos také nainstalujeme celkem tři stacionární a dvě polostacionární vykládací zařízení - jedná se o kombinaci stacionárního trychtýře a vykládky mobilním vozíkem.

Do konce roku bude v nasazení již přes 200 kusů 80stopých InnoWaggonů, které ve spojení s 800 MonTainery mají za cíl ročně přepravit 5 milionů tun hnědého uhlí.

Kde v Česku konkrétně chystáte další dodávky?
Aktuálně pro přepravy uhlí v ČR jednáme se společnostmi SEV.EN Chvaletice, ŠKO-ENERGO Mladá Boleslav a Plzeňská teplárenská.

Jistě jste se při snaze o rozšíření vaší techniky setkali s problémem, který je zrovna na železnici velmi obvyklý - stará vozidla jsou účetně již zcela nebo z většiny odepsaná a tak se může její používání zdát jako stále ta ekonomicky nejlepší varianta. Jak toto překonáváte?
Ke každému novému projektu se snažíme přistupovat komplexně a optimalizovat jeho celkovou logistiku. Vždy se snažíme vyjít ze zkušeností daného zákazníka a tyto využít při vývoji nového, na míru šitého řešení. Je třeba si uvědomit, že cena denního nájmu vozů je pouze jedním z parametrů vstupujícím do konečné ceny přepravy, která je rozhodující při schvalování projektu. Dalšími parametry jsou např. dovozné, cena vykládky, personál, náklady na údržbu atd. Kombinací faktorů, jako jsou zejména vysoká ložná hmotnost, na míru šitá technologie, flexibilita, bezproblémový provoz nových vozů, rychlá a spolehlivá poloautomatická vykládka v letním i zimním období bez nutnosti rozmrazování a při dodržení vysokého standardu pracovní bezpečnosti aj., lze modernizovat i na první pohled beznadějné přepravy. Kalkulovat přepravy s využitím již odepsaných vozů je navíc pro každý projekt dlouhodobě neudržitelné. Je pak jen otázkou času, než dopravce takovou přepravu ztratí.

Pořizovací cena nových konvenčních vozů je často vyšší než investice do InnoWaggonů. Kromě toho InnoWaggon velkým dopravcům v rámci své dlouhé životnosti nabízí mnohem více možností a tím i nižší rizikovost celkové investice. Pokud se konečný zákazník rozhodne pro přechod na naši technologii, čerpá její výhody ihned od začátku bez nutnosti počáteční investice, kterou ve většině případů provádíme my. V podstatě jsme způsobili revoluci na železnici, kdy technologický skok přináší konečným zákazníkům jistotu, že své zboží obdrží  v požadovaném objemu, bezpečně a včas. Není tedy divu, že s námi spolupracují velcí hráči evropského trhu.

Nabízí vaše firma i nějaké formy profinancování nákupu vašich vagonů?
Standardně nikoliv, ale v případě většího projektu jsou možnosti otevřené.

Prozradíte nějaké další z chystaných novinek?
V současné době vyvíjí naše společnost hned několik nových technologií. Produkty připravované na letošní rok budou k vidění na veletrhu transport & logistic v Mnichově. Jedná se o InnoWaggon s velkoobjemovými dřevopaletami pro švédský trh, WireTainery pro přepravy svitků drátu a ChemieTainery pro - jak již z názvu vyplývá - zejména chemické produkty. Naši vývojáři se mimo jiné vrhli i do vývoje širokorozchodného InnoWaggonu a pro ně určených TankTainerů. Tímto výčet prozatím ukončím, ale již nyní Vás mohu ujistit, že nápadů je celá řada, takže se můžete brzy těšit na další novinky, které pomohou dalšímu rozvoji železnice 21. století.

Zdroj informací: Železniční magazín

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Související články


Fotogalerie
Momentka ze slavnostního zahájení provozu stacionární vykládky. Petr Valach na snímku zcela vpravoSouprava ČD Cargo a Elektrárna Opatovice

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Primární prvky pro měření průtoku v energetice a průmysluPrimární prvky pro měření průtoku v energetice a průmyslu (41x)
Společnost JSP, s.r.o. je předním českým výrobcem a dodavatelem měření a regulace, který vedle vlastní výroby a dodávek ...
Generálna oprava turbogenerátora – previnutím statoraGenerálna oprava turbogenerátora – previnutím statora (29x)
V rámci procesu prípravy projektu ,,Investičný podiel na generálnej oprave blokov č. 1 a 2 ENO B“ bola zabezpečená ,,Gen...
Generální oprava generátoru po 52 letech! (27x)
Společnost BRUSH SEM s.r.o. zabezpečila realizaci Generální opravy generátoru a stavebního základu pod ložiskovým stojan...