Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Exportní a obchodní příležitosti v Koreji

Exportní a obchodní příležitosti v Koreji

Publikováno: 16.9.2015
Rubrika: Aktuality

Korejská republika se letos stala speciálním hostem Mezinárodního strojírenského veletrhu. Svoji roli dnes podpořila i speciálním seminářem o exportních a obchodních příležitostech v Koreji, který spolu s partnery uspořádala Hospodářská komora České republiky (HK ČR). Seminář se konal za účasti korejského velvyslance v České republice J.E. Ha Yong Moona a prezidenta HK ČR Vladimíra Dlouhého. Zúčastnilo se ho na sto zájemců. Ve třech panelech se postupně jednalo o obchodních vztazích, pobídkách a příležitostech na korejském trhu a také o finančních a právních aspektech obchodu s Korejskou republikou.

Korejská republika je čtvrtým největším mimoevropským obchodním partnerem České republiky a jedním z největších zahraničních investorů v české ekonomice. Je navíc čtvrtým největším investorem v Česku. Továrna na výrobu automobilů Hyundai Motor Company v Nošovicích je doposud historicky největší investicí jedné společnosti u nás (30 mld. Kč). „Automobily, které se vyrábějí v Česku, exportujeme do šedesáti zemí světa,“ zmínil dnes na tiskové konferenci korejský velvyslanec Ha Yong Moon.

Ten také podotkl, že Korea respektuje Českou republiku jako průmyslově vyspělou zemi, se kterou v únoru letošního roku stvrdila zájem o spolupráci dohodou o strategické partnerství. Podle jeho slov se Korea chystá k investicím v zemích střední Evropy a především Visegradské čtyřky. „Velké dny jsou teprve před námi,“ uvedl korejský velvyslanec, který potvrdil, že právě odvětví průmyslu patří k těm, o které mají korejští představitelé zájem.

Aktuálně patří k hlavním českým vývozním produktům turbíny, kotle, stroje a mechanická zařízení, elektrické stroje, přístroje a zařízení, optické přístroje, měřící a kontrolní zařízení, lékařské a chirurgické nástroje a přístroje, železo a ocel a výrobky ze železa a oceli,  sklo a výrobky ze skla, výrobky ze železa a oceli, části, součásti a příslušenství automobilů, plasty a výrobky z plastů, různé výrobky z obecných kovů, hračky a sportovní potřeby. Z Česka se vyváží také potraviny a potravinářské výroby (minerální vody a pivo). V českém dovozu z Koreji převládají jednoznačně motorová vozidla, části, součásti a příslušenství k nim, elektrospotřebiče (ledničky, mrazničky, A/C), elektronika (TV, monitory, PC, telefony), fotografické a optické přístroje. Těchto pět hlavních položek představuje  téměř 90 procent celkového objemu přímého vývozu z Korejské republiky na český trh.

Bořivoj Minář, viceprezident HK ČR, dnes na tiskové konferenci připomněl, že obchod mezi Českou republikou a Korejskou republikou se za posledních deset let zčtyřnásobil. „V současnosti hovoříme o obchodu v objemu 75 mld. korun (3,7 mld. USD),“ řekl s tím, že perspektivní pro obchodní spolupráci jsou téměř všechna odvětví, pokud české firmy dokáží nabídnout konkurenceschopné zboží. „Korejský trh je velice náročný. Potkává se zde konkurence z celého světa. Ale je to i příležitost. Čeští průmyslníci dokáží nabídnout kvalitu, cenu a schopnost vytvořit vztah,“ uvedl Bořivoj Minář. A pomoci může i Czech Invest, který v Soulu letos otevřel své zahraniční zastoupení. „Dosud jsme v Koreji podpořili 29 projektů,“ potvrdil dnes šéf jihokorejského zastoupení Martin Jírovec.

K oborům, které jsou zajímavé z hlediska budoucích investic, patří logistika, biotechnologie, IT, veřejná infrastruktura, výzkum a vývoj, vesmírný průmysl, zelené technologie a turistika. Mimochodem i u nás velmi pozitivně roste počet korejských turistů, kteří se podle statistik agentury CzechTourism zařadili na třetí místo v počtu návštěvníků z mimoevropských zemí za Američany a Japonce.

Kiwon Han z asociace KOTRA (Korea Trade Association) se dnes na tiskové konferenci zamýšlel nad aspekty, kterými jsou si naše země podobné. Na prvním místě jmenoval geografickou polohu, kdy pro Korejce jsme zemí uprostřed Evropy, ze které není daleko do dalších států Evropské unie. Podobně geografická poloha Koreji představuje pro evropské firmy včetně českých příležitost, jak se dostat na trhy jihovýchodní Asie, a to včetně Číny. I samotná Korea představuje rozsáhlý trh.  Díky sofistikovanému přístupu k novým technologiím ji činí výbornou výchozí základnou pro neomezený přístup k IT produktům. Přibližně 41 měst s populací více než 1 milion obyvatel je v dosahu 3,5 hodinového letu, což představuje 700 mil. obyvatel v okruhu 1 200 km.

Zdroj: www.mzv.czwww.investkorea.org

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

V. Mezinárodní energetické regulační fórum (56x)
Společnost Arthur D. Little si Vás dovoluje pozvat na V. Mezinárodní energetické regulační fórum, které proběhne 26. bře...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu ALL FOR POWER, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze naše...
ČEB podpořila významný zahraniční projekt skupiny CSG, unikátní výcvikové centrum pilotů na Slovensku (42x)
Česká exportní banka (ČEB) se podílí na financování výstavby výcvikového centra pro letový a pozemní personál vrtulníkov...