Centrální řízení distribuční soustavy znamená, že je možné mnohem rychleji a přesněji reagovat na jednotlivé situace v soustavě. Jedná se o další významnou investici společnosti RWE do bezpečnosti zásobování zemním plynem v ČR.
Pracoviště:
Dispečink Ústí nad Labem - obsluhuje primárně oblast Čech
Dispečink Brno - řídí sítě na Moravě a ve Slezsku.
V případě potřeby je však kterýkoli z těchto dispečinků schopen plně převzít činnost toho druhého.
„Hlášení o poruchách na plynárenských zařízeních a poruchách na dodávkách zemního plynu jsou přijímána přednostně na telefonním čísle 1239, které obsluhuje dispečink RWE nepřetržitě 24 hodin denně,“ říká Pavel Káčer, jednatel společnosti RWE Distribuční služby, která zajišťuje provoz pracovišť. „Na uvedeném čísle lze hlásit poruchu dodávky zemního plynu, veškeré úniky zemního plynu, závady a poruchy na plynoměrech, poruchy plynárenského zařízení v majetku nebo užívání RWE,“ dodává Pavel Káčer. „Při ohlášení úniku plynu stačí uvést jméno, adresu ,tel. spojení a co nejpřesnější popis místa a druh poruchy „Ročně na poruchové lince 1239 zaznamenáme více než osmdesát tisíc volaní, na základě kterých pak realizujeme desetitisíce výjezdů poruchové služby s cílem prověřit , odstranit nebo jinak zabezpečit danou závadu,“ doplnil Pavel Káčer.
Náklady na dodávku vlastního dispečerského systému včetně implementace dosáhly 28 milionů korun. Dalších 55 milionů bylo vynaloženo na stavební úpravy dispečerských pracovišť a technologií dálkového měření a dálkového přenosu dat. Skupina RWE na území České republiky provozuje více než 63 tisíc kilometrů plynárenských sítí, 2 327 regulačních stanic a zajišťuje správu 1,7 milionu plynoměrů a dalších měřících zařízení.
Nacházíte se: Úvod Rozvody energií Distribuce plynu v ČR bude od 1. října řízena z nového centrálního dispečinku
Distribuce plynu v ČR bude od 1. října řízena z nového centrálního dispečinku
Koncem července byl v České republice zahájen zkušební provoz nového centrálního distribučního dispečinku. Zkušební provoz bude ukončen k 30. září 2010 a od 1. října 2010 již bude dispečink pracovat v ostrém provozu. Centralizace distribučních dispečinků je z pohledu modernizace a využité technologie projektem evropského rozsahu. Podstatou celého projektu bylo soustředění řízení distribuční soustavy do dvou dispečerských pracovišť. Zřízení centrálního distribučního dispečinku má ale značný význam také z pohledu bezpečnosti a spolehlivosti dodávek zemního plynu koncovým zákazníkům. Realizace projektu probíhala od roku 2008.