Nacházíte se:  Úvod    Elektrárny    Uhelné    „Tento způsob vykládky je pro elektrárny a teplárny výrazně výhodnější.“

„Tento způsob vykládky je pro elektrárny a teplárny výrazně výhodnější.“

Publikováno: 18.10.2017
Rubrika: Uhelné

Rozhovor s Petrem Floriánem, vedoucím vleček EP Cargo.

Přibližme si pozice jednotlivých subjektů…
EP Cargo přebírá soupravy s uhlím od ČD Cargo, která vozí uhlí z dolů do EOP. Naše firma pak zajišťuje manipulaci v areálu elektrárny. V rámci implementace nové vykládky jsme museli vlečku upravit a s tím byly spojeny i nové investice. Jedna z nich byla úprava kolejové váhy, které váží vozy s uhlím přijíždějící do EOP, a to bez nutnosti zastavovat. Tato váha umí dnes vážit jak nové vozy, tak zároveň vozy původní.

Co na nových soupravách oceňujete?
Konstrukce vagonu Innofreight umožňuje přepravit větší množství uhlí, oproti starým vagónům typu Falls. Máme celkově z instalace stacionární vykládky dobré pocity a zkušenosti. Toto efektivní zařízení by mohlo určitě najít uplatnění i v dalších elektrárnách a teplárnách.

Stávající způsob vykládky byl zachován, ale cena za propojení nové vykládky se nynějším dopravním systémem uhlí znamená pro stávající vykládku omezení z 10 vykládaných vozů na 9 vykládaných vozů. Proto jsme dnes schopni vykládat oba dva typy vagónů, ale samozřejmě že ne současně … ☺

Kolika soupravami nyní disponujete?
Aktuálně disponujeme čtyřmi soupravami po 15 vagónech a jednou soupravou o 10 vagónech. Jeden vagón tvoří čtyři kontejnery. Přesto někdy vozíme uhlí i ve vagónech Falls. Někdy je totiž uhlí tolik, že čtyři soupravy vozů Innofreight nezvládají pokrýt všechny potřeby. Do nových vagónu Innofreight by se sice dalo naložit více uhlí, ale není to možné z důvodu průchodnosti některých železničních úseků na trati mezi dolem a EOP. Maximální množství v podmínkách ČR je tak 32,5 tuny v jednom kontejneru.

Jeden kontejner Innofreight vyložíme za cca 2 a půl minuty. Výhodou je to, že jde o kontinuální proces. Čištění vagónů Innofreight (díky unikátní konstrukci) prakticky není potřeba. Na zimní období je připraven poloautomatický vibrátor, který je opět ovládán z kabiny operátora, navíc ještě vibrátory na vlastní násypce paliva.

Technologie je první svého druhu v Česku. Jak probíhaly jednání s dotčenými úřady?
Do hry vstupuje samozřejmě Drážní úřad, dále pak hasiči (pro něž byla technologie vykládky zcela nová) nebo Metrologický ústav, se kterým jsme museli doladit systém vážení naloženého uhlí. Mohu potvrdit, že v konečném důsledku byl přístup uvedených subjektů konstruktivní a vstřícný. Jednali jsme s nimi na rovinu a přímo, což se projevilo ve způsobu jednání druhé strany.

Co na nové typy říkají majitelé uhelných dolů?
Nakládka uhlí do nových typů vagónů je v dolech částečně komplikovanější. Více než vlastní nakládka uhlí je totiž problematické vážení uhlí. Doly proto musely přistoupit k úpravám svých stávajících vah. Předpokládám ale, že majitelé uhelných dolů chtějí své uhlí prodávat, a proto se nastupujícímu trendu nových vagónů Innofreight bez problémů přizpůsobí.

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Fotogalerie
Petr FloriánPohled na stacionární stanoviště vykládkyŘídicí jednotka v kabině vykládkyPohled na stanoviště

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Primární prvky pro měření průtoku v energetice a průmysluPrimární prvky pro měření průtoku v energetice a průmyslu (38x)
Společnost JSP, s.r.o. je předním českým výrobcem a dodavatelem měření a regulace, který vedle vlastní výroby a dodávek ...
Generálna oprava turbogenerátora – previnutím statoraGenerálna oprava turbogenerátora – previnutím statora (29x)
V rámci procesu prípravy projektu ,,Investičný podiel na generálnej oprave blokov č. 1 a 2 ENO B“ bola zabezpečená ,,Gen...
Jak analyzovat a měřit rtuť?Jak analyzovat a měřit rtuť? (28x)
Pro speciální provozy, kde je nutná multikomponentní analýza plynů (např. H2O, CO2, CO, N2O, NO, NO2, SO2, HCL, HF, NH3,...