Nacházíte se:  Úvod    Elektrárny    Uhelné    „Předností nových typů vagónů je více. Jsem hlavně rád, že se kolegům z vykládky usnadnila práce.“

„Předností nových typů vagónů je více. Jsem hlavně rád, že se kolegům z vykládky usnadnila práce.“

Publikováno: 17.10.2017
Rubrika: Uhelné

Rozhovor s Ing. Tomášem Látalem, šéfem projektu EOP.

Jaká byla Vaše role v premiérové instalaci nového typu vykládky uhlí v Česku?
Pro mě, jako zaměstnance elektrárny, byla realizace stacionární, poloautomatické, vykládky uhlí z vagónu společnosti Innofreight, jedním z několika projektů, které jsem měl na starosti jako vedoucí projektu. Jsem rád, že vše dopadlo podle plánů naší společnosti a nyní se již mohu soustředit na další úkoly a projekty, které mám aktuálně před sebou. Jde například o projekt intenzifikace odsíření nebo výměnu stávajících elektroodlučovačů kotle K1 a K4 a další, které v EOP probíhají. V rámci projektu stacionární vykládky uhlí jsem jako zástupce za elektrárnu spolupracoval a projekt vedl s Petrem Floriánem z EP Cargo (Pozn. rozhovor s Petrem Floriánem je za tímto článkem). S ním byl projekt řízen přímočaře a od začátku směřoval k úspěšnému cíli. Je to člověk, který má obrovské znalosti o provozu vlečky a manipulaci s uhlím a hlavně potenciál strhnout spolupracovníky ke včasnému dokončení projektu v požadované kvalitě a kvantitě.

Jste s výsledkem práce spokojen?
Největší vnitřní radost mám z toho, že se podařilo významně zpříjemnit a zkvalitnit pracovní prostředí mých kolegů ze zauhlování na úseku vykládky.

Co na nové technologii oceňujete?
Vykládka stávajících vozů řady Falls se oproti vykládce pomocí unikátní technologie firmy Innofreight liší v mnoha směrech. Její hlavní výhodou je vykládka uhlí v zimním období. Není potřeba zmrzlé uhlí předehřívat v rozmrazovacím tunelu. Na jednu stranu se uhlí muselo rozmrazit, aby se dalo dobře vysypat, na druhou stranu se muselo hlídat, abychom uhlí „nespekli“ a tím nezhoršili dočisťování vagonů od nálepů nebo napečeného uhlí v rozích vagonu.

Samotné vyložení uhlí již ale bylo velice rychlé.
To ano, prakticky během pár sekund jsme schopni vysypat deset vagónů soupravy Falls. Ale hlavní nevýhodou při nepříznivých klimatických podmínkách (čili mráz či déšť) zůstávaly některé části uhlí nalepené ve vagónech a nevysypaly se, nebo nepropadly přes rošt na dopravníkový pás. Následně se musely vagóny ručně dočišťovat v prachu a zimě. Někdy bylo potřeba velké hroudy uhlí ručně protlačit skrz rošt.

Nová technologie Innofreight vyklopí uhlí do prostoru roštu. V případě, že uhlí zůstane z jakýchkoliv klimatických podmínek na rošt, obsluha vykládky stisknutím tlačítka uvede do pohybu zařízení, příhradový pluch, který protlačí uhlí přes rošty na pás. Dnes celou vykládku řídí dva zaměstnanci, kteří sedí v uzavřené kabině vybavené klimatizací, topením… O takové by zcela jistě snil proslulý student Hujer z kultovního filmu Marečku, podejte mi pero. Jeden z nich ovládá lokomotivu dálkovým ovládáním a druhý pak řídí obří vidle s nosností 35 tun. Kolegům se po zapracování na nový systém vykládky a odladění všech problémů pracuje lépe s ohledem na prostředí a pracovní podmínky, a to je to proč takovéto projekty děláme. Nehledě na ekonomické a ekologické úspory.

Prosím o bližší komentář.
Z hlediska kolegů, kteří vykládají uhlí, bude jediný rozdíl při vykládce v zimě nebo v létě a to v tom, že v zimě si zapnou topení a v létě klimatizaci. Při samotné vykládce se do ovzduší nedostane tolik prachu z důvodu plynulého vysypávání uhlí z kontejneru. Díky své konstrukci vozy společnosti Innofreight nemusí být v zimě předehřívány v rozmrazovacím tunelu. První zima nás teprve čeká a tak se velmi těším, jak se nová vykládka předvede a splní naše očekávání.

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Fotogalerie
Ing. Tomáš LátalMomentka z vykládky kontejneruPracovní podmínky na vykládce se výrazně zlepšilyTaková větší „desta“…

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Primární prvky pro měření průtoku v energetice a průmysluPrimární prvky pro měření průtoku v energetice a průmyslu (44x)
Společnost JSP, s.r.o. je předním českým výrobcem a dodavatelem měření a regulace, který vedle vlastní výroby a dodávek ...
Generálna oprava turbogenerátora – previnutím statoraGenerálna oprava turbogenerátora – previnutím statora (30x)
V rámci procesu prípravy projektu ,,Investičný podiel na generálnej oprave blokov č. 1 a 2 ENO B“ bola zabezpečená ,,Gen...
Jak analyzovat a měřit rtuť?Jak analyzovat a měřit rtuť? (27x)
Pro speciální provozy, kde je nutná multikomponentní analýza plynů (např. H2O, CO2, CO, N2O, NO, NO2, SO2, HCL, HF, NH3,...