Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Martin Chalupský: Na vybudování hodnot je zapotřebí dostatek času

Martin Chalupský: Na vybudování hodnot je zapotřebí dostatek času

Publikováno: 23.5.2019
Rubrika: Zajímavosti

S lehkou nadsázkou by se dalo říci, že Martin Chalupský, ředitel komunikace innogy ČR, už patří k nepostradatelnému „inventáři“ této energetické skupiny. V rozhovoru jsme proto mimo jiné bilancovali jeho patnáctileté působení ve firmě i nové výzvy, s nimiž jsou on i jeho tým konfrontováni.

Pokud se ohlédnete zpátky a zhodnotíte léta strávená v oboru energetiky, co se vám vybaví?
Musím se přiznat, že je to stále fascinující životní etapa. V poslední době odpovídám velmi často na otázku, jak jsem vydržel tak dlouho v jedné firmě. Předně musím říci, že neuznávám manažerské přeskoky po třech nebo čtyřech letech. Můj životopis má skutečně jen málo položek. Ve chvíli, kdy můžete něco budovat, rozvíjet a podílet se na něčem kvalitním, tak to nelze zvládnout za pár let. Tím spíš, pokud jde o velký mezinárodní koncern. Tady až po několika letech lze bilancovat a vidět za sebou nějaké výsledky, a hlavně mluvit o nějakém poznání.

Do dnešního dne jsem vděčný, že jsem první týdny ve firmě mohl objíždět jednotlivé provozy, poznat technologii, lokality a vůbec podstatu a specifika energetické branže. Do té doby jsem neměl ani elementární představu o tom, jak funguje například podzemní zásobník plynu. Začal jsem postupně poznávat zaměstnance, kolegy a zjišťovat, jak důležitou, náročnou a zajímavou práci dělají. První velký úkol přišel hned záhy – udělat rebranding a etablovat na českém trhu tenkrát ještě v Čechách neznámou značku RWE. Byla to neskutečná výzva. S poměrně malým, ale nadšeným týmem se nám to podařilo a ta tři modrá velká písmena se trvale zapsala na českém trhu.

Dnes je v historii koncernu nahradila nová značka innogy. Je moderní a jasně vypovídá o nových trendech v energetice. Byla to další výzva. Tentokrát více barevná a jsem přesvědčený, že také velmi úspěšně zvládnutá. Ostatně důvěra zákazníků, odhodlání zaměstnanců a široká akceptace to jen potvrzují.

Jak jste se dostal k mezinárodním projektům?
Takřka okamžitě. V každé správně fungující mezinárodní firmě se pracuje napříč zeměmi a minimálně napříč Evropou. Už samotný první rebranding se připravoval společně s kolegy z centrály v Německu. Byla to naprostá nutnost, protože jsme uváděli na trh značku, která měla více než stoletou tradici.

Právě práce v mezinárodních týmech, respekt k rozdílným přístupům nebo i mentalitám jsou naprosto zásadní. Musíte své názory a argumenty pečlivěji vysvětlovat. Musíte se snažit, aby všichni pochopili vaše postupy a rozhodnutí. Stejně tak je třeba naslouchat a chápat argumenty zahraničních kolegů. Čas od času bilancuji nová poznání nebo další pochopení souvislostí a mívám příjemný pocit, že jsem součástí něčeho většího, evropského a smysluplného.

Jak ovlivnily změny v evropské energetice podnikání innogy?
Je neoddiskutovatelné, že se nové trendy energetiky – decentralizace, dekarbonizace a digitalizace – stávají realitou. Nástup obnovitelných zdrojů a obecně zelené energetiky je nepřehlédnutelný. S tím souvisí i „nové myšlení“ nejen energetických koncernů, ale také spotřebitelů. Zákazník sice dál volí podle ceny energií, ale v řadě případů se orientuje rovněž podle toho, jakým způsobem se energie vyrábí nebo jakými cestami se k němu dostává. Zda jeho vytápění je ohleduplné k sousedům, zda nezatěžuje životní prostředí a v tomto duchu bude energetika stoprocentně pokračovat.

Nové trendy se prosazují také v dopravě, ať už mluvíme o elektromobilitě nebo používání alternativních paliv, jako je stlačený zemní plyn (CNG) či zkapalnělý zemní plyn (LNG). Všechny tyto oblasti chceme do budoucna v ČR rozvíjet. I z toho důvodu se zaměřujeme na chytrá, inovativní a ekologická řešení pro naše zákazníky, jejichž odezvy jsou veskrze pozitivní.

Jaké dovednosti využívají lidé z vašeho týmu?
Určitě know-how, co se týká moderních médií, dále to pak je schopnost prakticky okamžité reakce a k tomu se váže stručnost, jasnost a výstižnost. Velkou výhodou je, že moji kolegové mají v rámci mezinárodního koncernu příležitost systematicky se vzdělávat a sledovat aktuální trendy.

Asi není zapotřebí příliš připomínat, že se čím dál více prosazují nejrůznější kanály elektronické komunikace, ať už to jsou webové portály, sociální sítě a další. Jen málokdo si dokázal před zhruba deseti lety představit, že bude přes Facebook řešit své zážitky z dovolené, ale i dodávky energií. V současné době se tohle všechno stává standardem. Denně dostáváme stovky dotazů přes Facebook nebo chaty. Mladší generace totiž volí úplně jiný druh komunikace. Na tento fakt musí být moderní a akceschopná firma připravená a dokázat obratem reagovat. Jako jednu z novinek innogy mohu uvést komunikaci s neslyšícími. Dotyčná osoba k nám zavolá a následně dostává veškeré odpovědi přeložené v rámci textového editoru, které si může bez potíží přečíst. Vývoj v této oblasti kráčí skutečně mílovými kroky a innogy chce být v centru dění.

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor


Fotogalerie
Martin Chalupský

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ochranný nátěr pro extrémní podmínkyOchranný nátěr pro extrémní podmínky (388x)
Ochrana životního prostředí již dlouho není tématem pouze ekologických sdružení a občanských spolků, ale stala se celosp...
Zásobník Dambořice představuje zhruba 12 % trhu skladovacích kapacit plynu v České republiceZásobník Dambořice představuje zhruba 12 % trhu skladovacích kapacit plynu v České republice (52x)
Počátkem letních prázdnin 2016 byl zprovozněn zásobník Dambořice. Ten se stal jedním z klíčových prvků pro zajištění bez...
Průmyslové ukládání tepelné energie – do tekutých solíPrůmyslové ukládání tepelné energie – do tekutých solí (50x)
Efektivní ukládání energie je v dnešní době jedním z nejvíce diskutovaných problémů energetiky. Vyřešením tohoto problém...