Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Jednotělesová turbína Doosan Škoda Power na cestě do Nigérie projela Plzní na speciálním návěsu

Jednotělesová turbína Doosan Škoda Power na cestě do Nigérie projela Plzní na speciálním návěsu

Publikováno: 26.11.2018
Rubrika: Zajímavosti

Z areálu plzeňského výrobce parních turbín Doosan Škoda Power vyrazil unikátní náklad v podobě jednotělesové parní turbíny OKPAI o výkonu 150 MW. Díky tomu, že turbína oproti běžné praxi opustila závod již smontovaná, šlo o nejtěžší turbínu, která kdy z Plzně vyjela. Kvůli výšce nákladu a trolejovému vedení v okolí závodu bylo nutné břemeno naložit na speciální snížený návěs. Celá přepravní souprava – tedy samotná turbína, přepravní rám, kotvicí klec a snížený návěs – se tak svou hmotností přiblížila hranici 450 tun.

„Snížený návěs jsme museli využít hlavně kvůli obousměrnému trakčnímu vedení pro trolejbusy v okolí závodu. To jde totiž, v součinnosti s dopravním podnikem, zvednout do maximální výše 5,80 m, a to by turbína na běžném návěsu neprojela,“ říká Stanislav Bálint, manažer projektu ve společnosti Doosan Škoda Power. Samotná turbína s rozměry 950x550x520 centimetrů je sama o sobě neobvykle rozměrným, a hlavně těžkým břemenem. Přepravní rám a kotvicí klec pak rozměry a váhu nákladu ještě navýšila. Turbína z dílny následně zamířila do Křimic, kde byla z trafomostu přeložena na standardní návěs, na kterém pokračovala do přístavu v Lovosicích. Tam bude naložena na loď a přes Hamburk se po moři vydá do své cílové destinace v nigerijském přístavu Warri.

Turbína bude na objednávku italské společnosti Saipem Servizi Energia Italia nainstalována do paroplynového cyklu o celkovém výkonu 450 MW v rámci projektu OKPAI Phase II, a bude zásobovat elektrickou energií rozvodovou síť v jihovýchodním cípu země. Výstavbou nového bloku dojde k navýšení kapacity elektrárny Independent Power Plant Okpai o stávajícím výkonu 480 MW nově na 930 MW. Elektrárna pak bude energií zásobovat zhruba 20 milionů obyvatel země. Tato turbína je rovněž historicky první z plzeňské produkce, která bude instalována v Nigérii.

Turbíny se běžně přepravují rozložené a montují se až na místě realizace. Podle expertů společnosti Doosan Škoda Power je však zapotřebí řešit každý projekt individuálně podle požadavků zákazníka, případně podmínek v místě instalace. „Letos v únoru jsme pro projekt TeesREP do Spojeného království také expedovali již smontovaný VT/ST díl 300MW parní turbíny. Tehdy však byl náklad nižší a pod troleje se pohodlně vešel,“ dodává Michal Buršík, Vedoucí odboru produktového vývoje společnosti Doosan Škoda Power. Turbína sama o sobě váží cca 200 tun. Přepravní rám a klec pak dalších 70 tun. Celá souprava se pak podle studie firmy Nosreti Specialtransport bude svou vahou blížit 450 tunám a dosáhne délky 87 m včetně postrků.

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor


Fotogalerie
Parní turbína OKPAI Přeprava turbíny pod trolejištěmParní turbína OKPAI

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Ochranný nátěr pro extrémní podmínkyOchranný nátěr pro extrémní podmínky (342x)
Ochrana životního prostředí již dlouho není tématem pouze ekologických sdružení a občanských spolků, ale stala se celosp...
Rekonstrukce v Dlouhých stráních míří do fináleRekonstrukce v Dlouhých stráních míří do finále (51x)
Přečerpávací elektrárna Dlouhé stráně v Jeseníkách, známá mnohými rekordy, se brzy bude moci pochlubit další technickou ...
Význam metod verifikace a validace výsledků z CFD analýz při výpočtech vibrací vyvolaných prouděním pro návrh zařízení na výměnu tepla (42x)
Vibrace vyvolané prouděním (flow-induced vibration) mohou způsobovat velké problémy u zařízení na výměnu tepla, jakými j...