„Hrozivá“ kampaň Poslední strojař začala. Akademici a průmyslníci spojili síly a lákají ke studiu techniky společně
Rubrika: Firemní zpravodajství
Zástupci Fakulty strojní VŠB-TU Ostrava vytvořili ojedinělou kampaň, jež se poprvé nesnaží jen o samoúčelnou propagaci vlastní instituce, nýbrž za pomocí průmyslových partnerů a středních škol ukazuje potřebnost techniky a lidí, kteří jí rozumí. Kampaň nese název POSLEDNÍ STROJAŘ (www.poslednistrojar.cz). Jestli strategie „nebojte se techniky, bojte se budoucnosti bez ní" zabere, se uvidí třeba již na jaře příštího roku nebo v dalších letech, kdy se případný úspěch kampaně odrazí na počtu podaných přihlášek. „Poslední strojař si na nic nehraje a komunikuje se studenty jako rovný s rovným," uvedl Radim Dittrich - jeden z tvůrců kampaně z agentury Action Please, která za propagaci stojí.
Úvodní video: https://drive.google.com/file/d/0B-N_DiXotaEmZFQ4Sy1SSktwa3c/view?usp=sharing
„Propojení teorie a praxe je zcela nezbytné. A jak se poslední dobou ukazuje, neplatí to už jen pro výuku technických oborů, ale také v případě propagace,“ uvedl děkan Strojní fakulty VŠB-TU Ostrava Ivo Hlavatý. Jak dále uvedl, spolupráce mezi fakultou a průmyslovými podniky samozřejmě funguje mnoho let. Některé firmy se rozhodly a jdou nad rámec běžné spolupráce a podpoří snahu fakulty o popularizaci techniky. „V Evropě jsou dva miliony technicky neobsazených pozic. Zapojení do kampaně je pro nás naprostou samozřejmostí, neboť věříme, že tímto způsobem motivuje absolventy středních škol ke studiu technických univerzit,“ vysvětlil zástupce firmy Hella Autotechnik Jaroslav Schwarz.
Mimo mohelnického výrobce světelné techniky se nápad zalíbil také ve společnostech ČEZ, Miele Technika, Borcard, Varroc Lichting Systems, Brose CZ, ESAB a Siemens. Všichni mají stejný cíl – přilákat na strojní fakultu maturující středoškoláky. „Mladí se studiu technických oborů obávají, jelikož se trochu bojí vysokých studijních požadavků. Přitom absolventi technických škol najdou na trhu práce uplatnění vždy, a to s dobrým platovým ohodnocením,“ potvrdil Antonín Šeuer z ostravské výrobní divize společnosti Siemens potřebnost strojařů.
„Jsme nejprůmyslovější země Evropské unie. Na HPD se strojírenství a doprava podílí cca 40 %. Moravskoslezský kraj je navíc nejprůmyslovějším krajem v Česku a je proto našim úkolem, vychovat technicky vzdělané lidi pro průmysl, který zde v budoucnosti určitě bude,“ řekl Ivo Hlavatý a dodal: „Počty mladých lidí nastupujících do vysokoškolského studia strmě klesají od roku 2009. Navíc mnoho talentovaných studentů se znalostí matematika, fyziky či jazyků nastupují na preferované humanitní školy.“
Mírný optimismus vlil do žil přítomných ředitel frýdecko-místecké střední průmyslovky Marián Tobiáš. „Za poslední dva roky jsme zaznamenali výrazný nárůst studentů technických oborů. Stejné to je i u kolegů v Opavě či Ostravě,“ uvedl a pozitivní je, že to studenti nevzdávají. „Někteří pochopili, že bez toho, aby makali, tak úspěchu nedosáhnou. Mladí to začínají chápat,“ dodal
Se zajímavou myšlenkou související s potřebami technicky vzdělaných lidí přišel Petr Noskievič, prorektor pro studium VŠB-TU Ostrava, který je pověřený zastupováním rektora. „Výjimky ve financování a podpoře vysokoškolských oborů jsou například u stomatologických oborů. Tam ta podpora je možná a děje se. Zuby totiž bolí všechny, od prezidenta, poslance až po obyčejné lidi. Na podporu techniků a řemeslníků však taky možná dojde, a to až se třeba na výměnu oleje do auta bude čekat třeba tři měsíce,“ vyslovil zajímavý příměr pan prorektor.
https://drive.google.com/file/d/0B-N_DiXotaEmZFQ4Sy1SSktwa3c/view
Autor
Související články
- VIDEO: Po dražbě nastal hon na posledního strojaře (6.4.2017)
- Fakulta strojní VŠB-TUO se hlásí o slovo s novou kampaní Poslední strojař (18.1.2017)