Fakulta strojní VŠB-TUO se hlásí o slovo s novou kampaní Poslední strojař
Letošní kampaň Fakulty strojní, kterou podpořilo také několik průmyslových podniků, představuje svět v roce 2117. Podle autorů, jimiž jsou kreativci ze společnosti Action Please, není budoucnost nijak zářivá, neboť do té doby lidstvo přijde o všechny strojaře. „Technické obory jsou pro středoškoláky stále velmi nepopulární. My jim chceme ukázat, že strojírenské produkty jsou všude kolem nás a bez nich bychom se už neobešli,“ vysvětluje koordinátorka PR na fakultě Sylva Drábková.
Hlavní postavou kampaně je mladý strojař, jenž zbyl ve svém oboru v roce 2117 už jako jediný. Ten se z budoucnosti hlásí o pozornost mladých lidí a vyzývá je, aby studovali strojařinu a nenechali ze světa zmizet veškerou techniku. Komunikace posledního strojaře s cílovou skupinou probíhá mimo jiné prostřednictvím blogu, který je umístěn na webu kampaně.
Webové stránky Posledního strojaře zaujmou nápaditým vizuálem. „Web je hlavní zdroj všech podstatných informací pro budoucího studenta, jenž si po jeho prostudování odnese to nejpodstatnější o strojírenství na Fakultě strojní VŠB-TUO, ale také strojírenství obecně,“ přibližuje účel webových stránek jejich autor Adam Troják, podle nějž web nabízí spoustu vychytávek a zábavného obsahu. Hlavní pozornost návštěvníka si pravděpodobně ukradne propracovaný model stroje času, díky němuž se dotyčný seznámí s jednotlivými obory fakulty.
O pozornost si říkají také videa z produkce kreativní skupiny Action Please, která diváka provedou příběhem posledního strojaře. To nejnovější představuje posledního strojaře jakožto nejcennější položku na dražebním seznamu, o níž se přítomní nakonec poperou. Spotu neschází vtip, dynamika ani pointa. „Našim záměrem bylo ukázat holou skutečnost roku 2117, kdy ze světa zcela zmizí veškerá technika a jedinou nadějí lidstva je v kleci lapený poslední strojař. Kdybych měl žít ve světě bez strojírenských produktů, také bych se o něj rval,“ říká režisér a jeden z hlavních autorů kampaně Radim Dittrich. Aktuální video však není první vlaštovkou kampaně, poslední strojař už se divákům představil v prosinci prostřednictvím vlogu. Jak to s posledním strojařem dopadne, se divák dozví v následujícím spotu v průběhu kampaně.