DB Schenker převezl více než 100 000 tun materiálu pro výstavbu tří elektráren v Egyptě. Přestavěl kvůli tomu malý rybářský přístav na přepravní hub
V rámci svého aktuálně největšího logistického projektu převezl DB Schenker 100 000 tun komponentů pro stavbu tří obřích elektráren společnosti Siemens AG v Egyptě. Kvůli přepravě turbín, generátorů, transformátorů nebo boilerů z USA a Evropy do Egypta přestavěl DB Schenker rybářský přístav Burullus na přepravní hub.
Přeprava 100 000 tun materiálu o objemu 400 000 m3 zaměstnávala v posledních týdnech německý DB Schenker, který do konce září realizoval přepravy obřích komponentů, některých až o váze 500 tun, mezi nimi bylo i osm plynových turbín. Každý z osmi bloků v každé elektrárně bude složen z 248 těchto obřích dílů.
K tomu, aby DB Schenker dopravil náklad na místo stavby elektráren, musel přebudovat rybářský přístav Burullus na logistický hub. V přístavu v deltě Nilu vzdáleném 16 km od místa stavby budoucích elektráren tak bagry v přechozích pěti měsících prohloubily koryto kanálu na 5,5 m, vlnolamy u pobřeží byly prodlouženy o 150 m a k přístavu bylo postaveno 1 500 m přístupové cesty. Zpevněno muselo být také 125 m dlouhé přístavní molo. Překládky nákladů na skladovací ploše o rozloze 6 000 m2 zajišťuje jeřáb o váze 600 tun.
Díly pro budoucí elektrárny se zde scházejí ze všech koutů světa. Z Charlotte v Severní Karolíně v USA se převáží generátory, další pochází z Mülheimu v Německu a z Berlína jsou plynové turbíny. Transformátory putují z Weinzu v Rakousku a z chorvatského Záhřebu, kondenzátory a díly pro parní turbíny mají původ v Bantenu v Indonésii, moduly pro boilery pak pochází z Ulsanu v Jižní Koreji. Těžké díly z Evropy a USA směřují přímo do Burullu. Komponenty z Asie nejprve připlují na zaoceánských nákladních lodích do přístavu v Alexandrii, kde jsou přeloženy na menší říční plavidla, které náklad převezou do 80 km vzdáleného přístavu Burullus.
Siemens AG v Egyptě buduje soustavu tří elektráren, které budou kombinovat plynový a parní pohon, a které budou jedny z největších na světě. Výkon každé z elektráren je koncipován na 4,8 GW, které vyrobí 8 plynových a 4 parní turbíny, a po jejich dokončení se zvýší výkon egyptské elektrárenské sítě o polovinu. Tato technologie byla vybrána egyptskou vládou na základě vysoké účinnosti, součástí dohody se Siemensem je i vybudování dvanácti parků větrných elektráren.
Burullus – aktuálně největší logistický projekt DB Schenker:
- 100 000 tun komponentů na výstavbu elektrárny v deltě Nilu v Egyptě převeze DB Schenker z USA, Evropy i Asie
- 482 tun váží jedna turbína na plyn, to je asi tolik, jako 100 slonů nebo 32 městských autobusů
- 5,5 metrů je nyní hluboké koryto kanálu, které se muselo prohloubit, aby jím propluly lodě s nadměrným nákladem
- 7 světových měst bylo na počátku trasy přepravy všech komponentů do Burullu v Egyptě – Charlotte (Severní Karolína, USA), Mülheim a Berlín (Německo), Weinz (Rakousko), Záhřeb (Chorvatsko), Banten (Indonésie) a Ulsan (Jižní Korea)
- 50% navýšení kapacity egyptské elektrárenské sítě přinese stavba tří nových elektráren v Burullu
Více informací na: https://www.youtube.com/watch?v=jlULTXANmMI.