Ministr Mládek upozornil eurokomisařku Bienkowskou na překážky, kterým české firmy čelí na vnitřním trhu EU
Rubrika: Lidé-Věci-Události
Ministerstvo průmyslu a obchodu na základě podnětů od českých podnikatelů identifikovalo překážky, se kterými se musí české firmy potýkat na vnitřním trhu EU. Ministr Jan Mládek o nich dopisem informoval evropskou komisařku pro vnitřní trh, průmysl, podnikání a malé a střední podniky Elžbietu Bienkowskou. Současně Česká republika navrhla Evropské komisi možná řešení.
Pod vedením Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) vypracovala skupina členských států EU v minulém roce společné priority pro zlepšení vnitřního trhu EU. Na to Česká republika nyní navazuje identifikací přetrvávajících či nově vzniklých překážek pro české podnikatele na vnitřním trhu v oblasti zboží a služeb.
MPO po diskuzi s českými podnikateli připravilo materiál, který má Evropské komisi pomoci při přípravě Strategie pro vnitřní trh se zbožím a službami. Ta by měla být představena v listopadu letošního roku.
„Doufáme, že podobně jako v případě textů společných priorit z loňského roku se nám podaří pozitivně ovlivnit Evropskou komisi a prosadit některé z našich návrhů na odstranění překážek na vnitřním trhu EU do připravované strategie,“ uvedl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Jako příklad překážek, na které čeští podnikatelé narážejí na vnitřním trhu EU a které pro ně znamenají zbytečné břemeno, lze uvést nedodržování evropských pravidel v oblasti volného pohybu zboží a služeb, nedostatečné aplikování principu vzájemného uznávání či problémy spojené s pojištěním v přeshraniční rovině.
Řešení, která ČR nabízí, jsou například vytvoření uživatelsky přívětivého, celoevropského portálu, kde by podnikatelé našli informace potřebné k podnikání ve všech členských zemích EU. Současné informační zdroje jsou fragmentované, neúplné a mnohdy matoucí.