Kvalitní inženýrské vzdělání – základní předpoklad ekonomické prosperity
Rubrika: Lidé-Věci-Události
Autor (Prof. Ing. Tomáš Čermák, CSc., konzultant-profesor na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava) se v článku zabývá rolí inženýrského vzdělávání ve společnosti. Jak uvádí, znalosti získané na vysoké škole vyžadují vzhledem k rychlému vývoji technologií stálé doplňování, což je dnes lépe dostupné s využitím e-learningu globálního charakteru, zejména v postgraduálním vzdělávání a při realizaci doktorských studijních programů. Podle něj právě globální charakter vyspělých technologií vyžaduje mezinárodní spolupráci v inženýrském vzdělávání a to jak v základním vzdělávání, tak zejména v rámci celoživotního vzdělávání při inovacích inženýrského curricula, tvorby nových vzdělávacích materiálů, využívání laboratoří, atd. Jednou z aktivit jak podpořit kvalitu inženýrských studijních programů je iNEER (International Network for Engineering Education & Research), která působí globálně již 16 let a má dnes v 98 zemích 37 000 respondentů působících v inženýrském vzdělávání. Každoročně iNEER pořádá konference ICEE (Intenational Conference on Engineering Education) o inženýrském vzdělání, v roce 2009 se konala konference ICEE 2009 v jihokorejském Soulu, letos v polských Gliwicích, příští rok na Taiwanu. Součástí iNNER je i vydávání každoročních novinek a nových vzdělávacích metod v knize INNOVATION. Podle autora platforma iNEER umožňuje poznat a hodnotit úspěšnost nových priorit v inženýrském vzdělávání v různých zemích a na různých světadílech a srovnat úspěšné metody se současným směrováním našeho vzdělávacího systému. Celý článek najdete v náhledovém formátu ZDE.