Komerční banka ušetřila klientům desítky tisíc korun na letenkách. Specialisté banky z Asie a Paříže totiž přiletěli do Prahy
Důvodem však není spuštění vyhledávače letenek nebo rozjezd nízkonákladových aerolinek. Komerční banka totiž pozvala kolegy z jihovýchodní Asie a z Paříže do Prahy, aby svým klientům i dalším společnostem se zájmem o rozvíjející se trhy v Indii, Indonésii a Vietnamu představila tamní aktuální obchodní a investiční příležitosti. Všichni přítomní tak získali informace od odborníků s důkladnou znalostí místního dění, a přitom nepotřebovali žádat o víza a cestovat tisíce kilometrů. A na večeři už byli doma.
Již několik let pořádá Komerční banka pro klienty z řad exportérů odborné a vzdělávací akce. Sama, nebo ve spolupráci s vládními agenturami a institucemi pro podporu exportu, s oborovými a profesními organizacemi, v Praze i v regionech. Aby však semináře byly pro účastníky skutečně přínosné, je potřeba neustále hledat zajímavá témata a řečníky. Jak na to?
„Možná to považujeme za samozřejmé, nebo si někdy ani sami neuvědomujeme, jak velkou výhodou pro naše klienty je skutečnost, že jsme součástí celosvětové skupiny Société Générale (SG),“ připomíná Jan Pokorný, člen představenstva Komerční banky.
Ve spolupráci s kolegy ze sesterských bank může Komerční banka klientům i ve vzdálených teritoriích nabídnout odborné znalosti, nadstandardní služby a osobní přístup, na které jsou zvyklí. „Jiné velké banky na českém trhu totiž takové propojení nabídnout nemohou,“ doplňuje Jan Pokorný. I proto banka zve odborníky ze Skupiny SG na vybrané pracovní i společenské akce, aby klientům i hostům z řad neklientů dala příležitost se s nimi setkat a vyzkoušet, jak jim může být při expanzi na vzdálené a méně známé trhy nápomocná.
Právě takovou akci Komerční banka uspořádala v květnu 2016. Zaměřila se na jihovýchodní Asii a energetický sektor, protože díky zamýšleným infrastrukturním projektům je region lákavý například pro výrobní, stavební a inženýringové firmy. I tentokrát byl o akci velký zájem – především o vystoupení a diskuzi se Sonal Priyankaovou, ředitelkou Trade Finance pro jihovýchodní Asii, Indii a Střední východ. „Indie je pro české podniky tradičním obchodním partnerem a zájem o ni nadále roste. Nově mají navíc zájem dodávat své služby a výrobky na trhy ve Vietnamu a Indonésii a zkušenosti Skupiny SG v regionu se jim budou velice hodit. Díky nim se na těchto trzích snáze zorientují,“ zhodnotila Sonal Priyankaová zájem účastníků.