Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Lidé-Věci-Události    ČEZ zprovoznil první dobíjecí stanice, po Praze přijdou na řadu i jiná místa

ČEZ zprovoznil první dobíjecí stanice, po Praze přijdou na řadu i jiná místa

Společnost ČEZ během jednoho měsíce otevřela 10 dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Všechny stanice se nacházejí v Praze nebo v jejím blízkém okolí. Nejméně dalších patnáct dobíjecích stanic ČEZ otevře během prvního čtvrtletí roku 2012, a to i mimo území hlavního města.

Infrastruktura dobíjecích stanic Skupiny ČEZ se rozrůstá. Vedle své první stanice pro normální dobíjení v Duhové ulici, která je v provozu od listopadu roku 2011, vybudoval ČEZ také jednu stanici stejného typu na Chodově v business centru The Park, který zrealizovala developerská firma AIG/LINCOLN CZ. Dalšími pražskými lokalitami jsou Obchodní centrum Nový Smíchov, kde ČEZ v podzemních garážích (v – 2. patře) vybudoval dvě dobíjecí stanice, a Obchodní centrum Novodvorská Plaza, u kterého je k dispozici jedna stanice. Provozovatelem obou tuzemských nákupních center je společnost SÉGÉCÉ Česká republika. Elektromobilisté mohou používat také stanice pro normální dobíjení u obchodů Kaufland na Palmovce, Vypichu a v Modřanech, jednu dobíjecí stanici najdou i v Chrášťanech u Prahy, a to v areálu sídla společnosti TNT Express ČR. ČEZ instaluje stanice nejenom u partnerských firem, ale také u měst a obcí. Jednu již používá Městská část Praha 5.

„Jedním z hlavním pilířů našeho projektu Elektromobilita je rychlý rozvoj kvalitní infrastruktury dobíjecích stanic. Věříme, že právě rostoucí síť dobíjecích stanic může vývoj elektromobility v Česku podpořit. Už dnes má každá automobilka vlastní nabídku těchto vozů a za dalších deset let mohou být auta na elektřinu součástí našeho života více, než si dokážeme představit,“ říká Pavel Cyrani, ředitel divize strategie společnosti ČEZ. Společnost ČEZ se zaměřuje na výstavbu dobíjecích stanic také mimo území Prahy. Ještě v lednu 2012 zprovozní ČEZ jednu stanici pro normální dobíjení v garážích Obchodního centra Plzeň Plaza. Dalšími lokalitami budou Hradec Králové, Mladá Boleslav a také Vrchlabí, které je „chytrým“ regionem (tzv. Smart Regionem) Skupiny ČEZ. „Dobíjecí stanice stavíme u našich infrastrukturních partnerů, a také ve městech a v obcích, které podporují náš projekt Elektromobilita. Instalace dalších stanic nepřetržitě pokračují a během prvního čtvrtletí 2012 chceme uvést do provozu minimálně dalších patnáct stanic u ostatních partnerských firem, a to nejenom v Praze, ale i dalších městech České republiky,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie.

Způsob platby při používání dobíjecí stanice

Zákazníci, kteří chtějí využívat služeb obou typů dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, musí uzavřít s ČEZ zákaznickou smlouvu. Ta jim v následujících dvou letech umožní neomezené dobíjení u všech stanic společnosti ČEZ za paušální symbolický poplatek. V roce 2012 poplatek činí 100 korun za měsíc, v roce 2013 pak bude poplatek ve výši 150 korun. Každému zákazníkovi bude přidělen speciální čip, který bude pro každého uživatele unikátní. Dobíjecí stanice s uživatelem komunikuje pomocí displeje a tlačítek, kterými uživatel ovládá navigační menu. Zákazník tak bude moci sledovat, kde a jak dlouho dobíjel a kolik kWh načerpal. Začátkem února společnost ČEZ zprovozní nový webový portál www.elektromobilita.cz, na kterém bude aktuální mapa s podrobnými informacemi o jejích stanicích a také návod, jak se stát zákazníkem Elektromobility společnosti ČEZ.

Projekt Elektromobilita společnosti ČEZ

Skupina ČEZ podporuje koncept elektromobility v souladu se strategií FutureMotion. Kroky, které ČEZ v tomto směru podniká, se týkají podpory užívání elektromobilů, poskytování komplexních služeb s vazbou na distribuční síť ČEZ. Cílem je přispět k rozvoji zcela „bezemisní“ dopravy v České republice a testovat dopady elektromobility na distribuční síť.

Společnost ČEZ se v projektu Elektromobilita zaměří na výstavbu dobíjecích stanic pro normální a rychlé dobíjení. Dobíjecí stanice normálního dobíjení pracuje ve své základní verzi s napětím jako běžná domácí zásuvka (tj. 16A/230 V). Na rozdíl od ní má však několik výhod. Dokáže například optimalizovat dobíjení elektromobilu, prodlužuje tím životnost baterie vozu a brání jejímu poškození.

Stanice rychlého dobíjení, které pracují s vyšším napětím, umožňují dobíjet 100 % kapacity akumulátoru do 50 minut. Tyto stanice však vyžadují speciální připojení na elektrickou síť. Společnost ČEZ jejich instalaci zahájí v roce 2012. První dobíjecí stanice tohoto typu bude stát v Duhové ulici, kde je sídlo ČEZ.

Publikace v oboru energetiky, strojírenství a stavebnictví k prodeji
 

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Trafostanice v Chotějovicích – nová R 420 kV z pohledu projektantaTrafostanice v Chotějovicích – nová R 420 kV z pohledu projektanta (128x)
Energo Ekoprojekt Turnov s.r.o. (EET) byla zapojena do prací na nové R 420 kV v Chotějovicích již od stadia vytváření ko...
Sledujte živé vysílání z Dnů teplárenství a energetiky (122x)
      Ve dnech 23 až 25. dubna 2014 proběhnou Dny teplárenství energetiky. Teplárenské sdružení pořádá tuto akci již ...
Unikátní kontejnerizovatelná vrtná věžUnikátní kontejnerizovatelná vrtná věž (117x)
Sviadnovská společnost Huisman Konstrukce vyrobila další unikátní kontejnerizovatelnou vrtnou věž LOC 400 o výšce 38 met...